IBS Premium – 1-Box mit Intergration von Bremskraftverstärkung und Druckmodulation
E87SA – DE 102005018649
This patent describes a braking system that uses an electric motor to control a piston, which then creates pressure to operate the brakes. The system adjusts the piston using a mechanical setup, not hydraulics, and this pressure is sent to the wheel brakes. If the electric motor fails, the system can still adjust the piston manually. Sensors monitor the piston’s position and the motor’s current, and a programmed map (called a “Kennfeld”) is used to ensure the right amount of pressure is applied. This map is continuously updated during use to keep the braking system working efficiently.
Bremsanlage,
eine Betätigungseinrichtung (30) und eine Steuer- und Regeleinrichtung (22) aufweisend,
wobei die Steuer- und Regeleinrichtung (22) anhand der Bewegung und/oder Position der Betätigungseinrichtung (30) eine elektromotorische Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) steuert,
wobei die elektromotorische Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) einen Kolben (1) eines Kolben-Zylinder-Systems über eine nicht-hydraulische Getriebevorrichtung verstellt, so dass sich im Arbeitsraum (4′, 4a’, 4b’) des Zylinders ein Druck einstellt,
wobei der Arbeitsraum (4′, 4a’, 4b’) über eine Druckleitung (13) mit einer Radbremse (15, 17) in Verbindung ist,
wobei bei Ausfall der elektromotorischen Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) die Betätigungseinrichtung (30) den Kolben (1) verstellt,
dadurch gekennzeichnet, dass die Druckregelung unter Verwendung eines Kennfelds erfolgt,
wobei die Steuer- und Regeleinrichtung (22) mittels mindestens eines ersten Sensors die Kolbenposition
und mittels eines zweitens Sensors den Strom ermittelt
und unter Verwendung des Kennfelds die Position des Kolbens (1) einstellt,
wobei das Kennfeld im Betrieb adaptiert wird.
Brake system,
having an actuating device (30) and a control and regulating device (22),
wherein the control and regulating device (22) controls an electromotive drive device (5c, 6, 7, 7a) on the basis of the movement and/or position of the actuating device (30),
wherein the electromotive drive device (5c, 6, 7, 7a) displaces a piston (1) of a piston-cylinder system via a non-hydraulic transmission device, so that a pressure is established in the working chamber (4′, 4a’, 4b’) of the cylinder,
wherein the working chamber (4′, 4a’, 4b’) is connected to a wheel brake (15, 17) via a pressure line (13),
the actuating device (30) displacing the piston (1) in the event of failure of the electric motor drive device (5c, 6, 7, 7a),
characterized in that the pressure control takes place using a characteristic map,
wherein the control and regulating device (22) measures the piston position by means of at least a first sensor
and by means of a second sensor the flow
and adjusts the position of the piston (1) using the characteristic map,
wherein the characteristic map is adapted during operation.
Système de freinage,
comportant un dispositif d’actionnement (30) et un dispositif de commande et de régulation (22),
dans lequel le dispositif de commande et de régulation (22) commande un dispositif d’entraînement électromoteur (5c, 6, 7, 7a) sur la base du mouvement et/ou de la position du dispositif d’actionnement (30),
dans lequel le dispositif d’entraînement électromoteur (5c, 6, 7, 7a) déplace un piston (1) d’un système piston-cylindre par l’intermédiaire d’un dispositif de transmission non hydraulique, de sorte qu’une pression est établie dans la chambre de travail (4′, 4a’, 4b’) du cylindre,
la chambre de travail (4′, 4a’, 4b’) étant reliée à un frein de roue (15, 17) par l’intermédiaire d’une conduite de pression (13),
le dispositif d’actionnement (30) déplace le piston (1) en cas de défaillance du dispositif d’entraînement du moteur électrique (5c, 6, 7, 7a),
caractérisé par le fait que le contrôle de la pression s’effectue à l’aide d’une carte caractéristique,
dans lequel le dispositif de commande et de régulation (22) mesure la position du piston au moyen d’au moins un premier capteur
et le débit au moyen d’un second capteur
et ajuste la position du piston (1) à l’aide de la carte caractéristique,
dans lequel la carte caractéristique est adaptée en cours de fonctionnement.
制动系统
具有执行装置(30)和控制与调节装置(22)、
其中,控制和调节装置(22)根据执行装置(30)的运动和/或位置控制电动驱动装置(5c、6、7、7a)、
其中,电动驱动装置(5c、6、7、7a)通过非液压传动装置使活塞-气缸系统的活塞(1)产生位移,从而在气缸的工作腔(4′、4a’、4b’)中产生压力、
其中,工作腔(4′、4a’、4b’)通过压力管路(13)与车轮制动器(15、17)相连、
在电机驱动装置(5c、6、7、7a)发生故障时,传动装置(30)使活塞(1)位移、
其特征在于,压力控制是通过特性图进行的、
其中,控制和调节装置 (22) 至少通过第一传感器测量活塞位置
并通过第二传感器测量流量
并利用特性图调整活塞 (1) 的位置、
其中,特性图在运行过程中进行调整。
E87DE4 – DE 102005063689
This patent describes a braking system that includes a brake pedal and a control unit. The control unit uses the movement or position of the brake pedal to manage an electric motor that adjusts a piston within a piston-cylinder system. This creates pressure that is directed to the wheel brakes through one or more pressure lines, connecting to two or four brakes. The system includes sensors and a pedal feel simulator to adjust how the pedal responds. The relationship between pedal force and brake pressure is flexible and can be adjusted, especially when using regenerative braking with a generator. The electric motor is a brushless type, controlled by a microcontroller that adjusts the motor based on the piston’s position and electrical current. The system is designed to precisely control the piston’s position to achieve the desired brake pressure.
Bremsanlage,
eine Betätigungseinrichtung, nämlich ein Bremspedal, und eine Steuer- und Regeleinrichtung aufweisend,
wobei die Steuer- und Regeleinrichtung anhand der Bewegung und/oder Position der Betätigungseinrichtung eine elektromotorische Antriebsvorrichtung steuert,
wobei die Antriebsvorrichtung einen Kolben eines Kolben- Zylinder-Systems über eine nicht-hydraulische Getriebevorrichtung verstellt, so dass sich im Arbeitsraum des Zylinders ein Druck einstellt
wobei der Arbeitsraum über eine Druckleitung oder mehrere Druckleitungen mit Radbremsen, insbesondere mit zwei oder vier Radbremsen in Verbindung ist,
wobei eine Sensorik sowie ein Wegsimulator vorgesehen sind, um eine variable Pedalcharakteristik einzuregeln,
wobei eine Zuordnung des Drucks zu einer Pedalkraft frei variabel ist und bei einem rekuperierbaren Bremsen mittels eines Generators unter Berücksichtigung eines Korrekturwerts erfolgt, so dass die Bremswirkung des Generators berücksichtigt wird,
wobei die Antriebsvorrichtung der Bremsanlage, ein bürstenloser Elektromotor ist,
bei dem unter Berücksichtigung einer Positionsbestimmung des Kolbens sowie einer Strommessung drei Stränge mittels eines Microcontrollers angesteuert sind
wobei die Bremsanlage dazu ausgebildet ist, zur Einstellung eines vorgegeben Drucks eine Position des Kolbens zu bestimmen und diese Position dann anzufahren.
Brake system,
having an actuating device (30) and a control and regulating device (22),
wherein the control and regulating device (22) controls an electromotive drive device (5c, 6, 7, 7a) on the basis of the movement and/or position of the actuating device (30),
wherein the electromotive drive device (5c, 6, 7, 7a) displaces a piston (1) of a piston-cylinder system via a non-hydraulic transmission device, so that a pressure is established in the working chamber (4′, 4a’, 4b’) of the cylinder,
wherein the working chamber (4′, 4a’, 4b’) is connected to a wheel brake (15, 17) via a pressure line (13),
the actuating device (30) displacing the piston (1) in the event of failure of the electric motor drive device (5c, 6, 7, 7a),
characterized in that the pressure control takes place using a characteristic map,
wherein the control and regulating device (22) measures the piston position by means of at least a first sensor
and by means of a second sensor the flow
and adjusts the position of the piston (1) using the characteristic map,
wherein the characteristic map is adapted during operation.
Système de freinage,
comportant un dispositif d’actionnement (30) et un dispositif de commande et de régulation (22),
dans lequel le dispositif de commande et de régulation (22) commande un dispositif d’entraînement électromoteur (5c, 6, 7, 7a) sur la base du mouvement et/ou de la position du dispositif d’actionnement (30),
dans lequel le dispositif d’entraînement électromoteur (5c, 6, 7, 7a) déplace un piston (1) d’un système piston-cylindre par l’intermédiaire d’un dispositif de transmission non hydraulique, de sorte qu’une pression est établie dans la chambre de travail (4′, 4a’, 4b’) du cylindre,
la chambre de travail (4′, 4a’, 4b’) étant reliée à un frein de roue (15, 17) par l’intermédiaire d’une conduite de pression (13),
le dispositif d’actionnement (30) déplace le piston (1) en cas de défaillance du dispositif d’entraînement du moteur électrique (5c, 6, 7, 7a),
caractérisé par le fait que le contrôle de la pression s’effectue à l’aide d’une carte caractéristique,
dans lequel le dispositif de commande et de régulation (22) mesure la position du piston au moyen d’au moins un premier capteur
et le débit au moyen d’un second capteur
et ajuste la position du piston (1) à l’aide de la carte caractéristique,
dans lequel la carte caractéristique est adaptée en cours de fonctionnement.
制动系统
具有执行装置(30)和控制与调节装置(22)、
其中,控制和调节装置(22)根据执行装置(30)的运动和/或位置控制电动驱动装置(5c、6、7、7a)、
其中,电动驱动装置(5c、6、7、7a)通过非液压传动装置使活塞-气缸系统的活塞(1)产生位移,从而在气缸的工作腔(4′、4a’、4b’)中产生压力、
其中,工作腔(4′、4a’、4b’)通过压力管路(13)与车轮制动器(15、17)相连、
在电机驱动装置(5c、6、7、7a)发生故障时,传动装置(30)使活塞(1)位移、
其特征在于,压力控制是通过特性图进行的、
其中,控制和调节装置 (22) 至少通过第一传感器测量活塞位置
并通过第二传感器测量流量
并利用特性图调整活塞 (1) 的位置、
其中,特性图在运行过程中进行调整。
E87DE5 –
This patent describes a braking system that uses an electric motor to control a piston, which then creates pressure to operate the brakes. The system adjusts the piston using a mechanical setup, not hydraulics, and this pressure is sent to the wheel brakes. If the electric motor fails, the system can still adjust the piston manually. Sensors monitor the piston’s position and the motor’s current, and a programmed map (called a “Kennfeld”) is used to ensure the right amount of pressure is applied. This map is continuously updated during use to keep the braking system working efficiently.
Bremsanlage,
eine Betätigungseinrichtung (30) und eine Steuer- und Regeleinrichtung (22) aufweisend,
wobei die Steuer- und Regeleinrichtung (22) anhand der Bewegung und/oder Position der Betätigungseinrichtung (30) eine elektromotorische Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) steuert,
wobei die elektromotorische Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) einen Kolben (1) eines Kolben-Zylinder-Systems über eine nicht-hydraulische Getriebevorrichtung verstellt, so dass sich im Arbeitsraum (4′, 4a’, 4b’) des Zylinders ein Druck einstellt,
wobei der Arbeitsraum (4′, 4a’, 4b’) über eine Druckleitung (13) mit einer Radbremse (15, 17) in Verbindung ist,
wobei bei Ausfall der elektromotorischen Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) die Betätigungseinrichtung (30) den Kolben (1) verstellt,
dadurch gekennzeichnet, dass die Druckregelung unter Verwendung eines Kennfelds erfolgt,
wobei die Steuer- und Regeleinrichtung (22) mittels mindestens eines ersten Sensors die Kolbenposition
und mittels eines zweitens Sensors den Strom ermittelt
und unter Verwendung des Kennfelds die Position des Kolbens (1) einstellt,
wobei das Kennfeld im Betrieb adaptiert wird.
Brake system,
having an actuating device (30) and a control and regulating device (22),
wherein the control and regulating device (22) controls an electromotive drive device (5c, 6, 7, 7a) on the basis of the movement and/or position of the actuating device (30),
wherein the electromotive drive device (5c, 6, 7, 7a) displaces a piston (1) of a piston-cylinder system via a non-hydraulic transmission device, so that a pressure is established in the working chamber (4′, 4a’, 4b’) of the cylinder,
wherein the working chamber (4′, 4a’, 4b’) is connected to a wheel brake (15, 17) via a pressure line (13),
the actuating device (30) displacing the piston (1) in the event of failure of the electric motor drive device (5c, 6, 7, 7a),
characterized in that the pressure control takes place using a characteristic map,
wherein the control and regulating device (22) measures the piston position by means of at least a first sensor
and by means of a second sensor the flow
and adjusts the position of the piston (1) using the characteristic map,
wherein the characteristic map is adapted during operation.
Système de freinage,
comportant un dispositif d’actionnement (30) et un dispositif de commande et de régulation (22),
dans lequel le dispositif de commande et de régulation (22) commande un dispositif d’entraînement électromoteur (5c, 6, 7, 7a) sur la base du mouvement et/ou de la position du dispositif d’actionnement (30),
dans lequel le dispositif d’entraînement électromoteur (5c, 6, 7, 7a) déplace un piston (1) d’un système piston-cylindre par l’intermédiaire d’un dispositif de transmission non hydraulique, de sorte qu’une pression est établie dans la chambre de travail (4′, 4a’, 4b’) du cylindre,
la chambre de travail (4′, 4a’, 4b’) étant reliée à un frein de roue (15, 17) par l’intermédiaire d’une conduite de pression (13),
le dispositif d’actionnement (30) déplace le piston (1) en cas de défaillance du dispositif d’entraînement du moteur électrique (5c, 6, 7, 7a),
caractérisé par le fait que le contrôle de la pression s’effectue à l’aide d’une carte caractéristique,
dans lequel le dispositif de commande et de régulation (22) mesure la position du piston au moyen d’au moins un premier capteur
et le débit au moyen d’un second capteur
et ajuste la position du piston (1) à l’aide de la carte caractéristique,
dans lequel la carte caractéristique est adaptée en cours de fonctionnement.
制动系统
具有执行装置(30)和控制与调节装置(22)、
其中,控制和调节装置(22)根据执行装置(30)的运动和/或位置控制电动驱动装置(5c、6、7、7a)、
其中,电动驱动装置(5c、6、7、7a)通过非液压传动装置使活塞-气缸系统的活塞(1)产生位移,从而在气缸的工作腔(4′、4a’、4b’)中产生压力、
其中,工作腔(4′、4a’、4b’)通过压力管路(13)与车轮制动器(15、17)相连、
在电机驱动装置(5c、6、7、7a)发生故障时,传动装置(30)使活塞(1)位移、
其特征在于,压力控制是通过特性图进行的、
其中,控制和调节装置 (22) 至少通过第一传感器测量活塞位置
并通过第二传感器测量流量
并利用特性图调整活塞 (1) 的位置、
其中,特性图在运行过程中进行调整。
E90DE1
This patent describes a braking system that uses an electric motor to control a piston, which then creates pressure to operate the brakes. The system adjusts the piston using a mechanical setup, not hydraulics, and this pressure is sent to the wheel brakes. If the electric motor fails, the system can still adjust the piston manually. Sensors monitor the piston’s position and the motor’s current, and a programmed map (called a “Kennfeld”) is used to ensure the right amount of pressure is applied. This map is continuously updated during use to keep the braking system working efficiently.
Bremsanlage,
eine Betätigungseinrichtung (30) und eine Steuer- und Regeleinrichtung (22) aufweisend,
wobei die Steuer- und Regeleinrichtung (22) anhand der Bewegung und/oder Position der Betätigungseinrichtung (30) eine elektromotorische Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) steuert,
wobei die elektromotorische Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) einen Kolben (1) eines Kolben-Zylinder-Systems über eine nicht-hydraulische Getriebevorrichtung verstellt, so dass sich im Arbeitsraum (4′, 4a’, 4b’) des Zylinders ein Druck einstellt,
wobei der Arbeitsraum (4′, 4a’, 4b’) über eine Druckleitung (13) mit einer Radbremse (15, 17) in Verbindung ist,
wobei bei Ausfall der elektromotorischen Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) die Betätigungseinrichtung (30) den Kolben (1) verstellt,
dadurch gekennzeichnet, dass die Druckregelung unter Verwendung eines Kennfelds erfolgt,
wobei die Steuer- und Regeleinrichtung (22) mittels mindestens eines ersten Sensors die Kolbenposition
und mittels eines zweitens Sensors den Strom ermittelt
und unter Verwendung des Kennfelds die Position des Kolbens (1) einstellt,
wobei das Kennfeld im Betrieb adaptiert wird.
Brake system,
having an actuating device (30) and a control and regulating device (22),
wherein the control and regulating device (22) controls an electromotive drive device (5c, 6, 7, 7a) on the basis of the movement and/or position of the actuating device (30),
wherein the electromotive drive device (5c, 6, 7, 7a) displaces a piston (1) of a piston-cylinder system via a non-hydraulic transmission device, so that a pressure is established in the working chamber (4′, 4a’, 4b’) of the cylinder,
wherein the working chamber (4′, 4a’, 4b’) is connected to a wheel brake (15, 17) via a pressure line (13),
the actuating device (30) displacing the piston (1) in the event of failure of the electric motor drive device (5c, 6, 7, 7a),
characterized in that the pressure control takes place using a characteristic map,
wherein the control and regulating device (22) measures the piston position by means of at least a first sensor
and by means of a second sensor the flow
and adjusts the position of the piston (1) using the characteristic map,
wherein the characteristic map is adapted during operation.
Système de freinage,
comportant un dispositif d’actionnement (30) et un dispositif de commande et de régulation (22),
dans lequel le dispositif de commande et de régulation (22) commande un dispositif d’entraînement électromoteur (5c, 6, 7, 7a) sur la base du mouvement et/ou de la position du dispositif d’actionnement (30),
dans lequel le dispositif d’entraînement électromoteur (5c, 6, 7, 7a) déplace un piston (1) d’un système piston-cylindre par l’intermédiaire d’un dispositif de transmission non hydraulique, de sorte qu’une pression est établie dans la chambre de travail (4′, 4a’, 4b’) du cylindre,
la chambre de travail (4′, 4a’, 4b’) étant reliée à un frein de roue (15, 17) par l’intermédiaire d’une conduite de pression (13),
le dispositif d’actionnement (30) déplace le piston (1) en cas de défaillance du dispositif d’entraînement du moteur électrique (5c, 6, 7, 7a),
caractérisé par le fait que le contrôle de la pression s’effectue à l’aide d’une carte caractéristique,
dans lequel le dispositif de commande et de régulation (22) mesure la position du piston au moyen d’au moins un premier capteur
et le débit au moyen d’un second capteur
et ajuste la position du piston (1) à l’aide de la carte caractéristique,
dans lequel la carte caractéristique est adaptée en cours de fonctionnement.
制动系统
具有执行装置(30)和控制与调节装置(22)、
其中,控制和调节装置(22)根据执行装置(30)的运动和/或位置控制电动驱动装置(5c、6、7、7a)、
其中,电动驱动装置(5c、6、7、7a)通过非液压传动装置使活塞-气缸系统的活塞(1)产生位移,从而在气缸的工作腔(4′、4a’、4b’)中产生压力、
其中,工作腔(4′、4a’、4b’)通过压力管路(13)与车轮制动器(15、17)相连、
在电机驱动装置(5c、6、7、7a)发生故障时,传动装置(30)使活塞(1)位移、
其特征在于,压力控制是通过特性图进行的、
其中,控制和调节装置 (22) 至少通过第一传感器测量活塞位置
并通过第二传感器测量流量
并利用特性图调整活塞 (1) 的位置、
其中,特性图在运行过程中进行调整。
E102DE1 –
This patent describes a braking system that uses an electric motor to control a piston, which then creates pressure to operate the brakes. The system adjusts the piston using a mechanical setup, not hydraulics, and this pressure is sent to the wheel brakes. If the electric motor fails, the system can still adjust the piston manually. Sensors monitor the piston’s position and the motor’s current, and a programmed map (called a “Kennfeld”) is used to ensure the right amount of pressure is applied. This map is continuously updated during use to keep the braking system working efficiently.
Bremsanlage,
eine Betätigungseinrichtung (30) und eine Steuer- und Regeleinrichtung (22) aufweisend,
wobei die Steuer- und Regeleinrichtung (22) anhand der Bewegung und/oder Position der Betätigungseinrichtung (30) eine elektromotorische Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) steuert,
wobei die elektromotorische Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) einen Kolben (1) eines Kolben-Zylinder-Systems über eine nicht-hydraulische Getriebevorrichtung verstellt, so dass sich im Arbeitsraum (4′, 4a’, 4b’) des Zylinders ein Druck einstellt,
wobei der Arbeitsraum (4′, 4a’, 4b’) über eine Druckleitung (13) mit einer Radbremse (15, 17) in Verbindung ist,
wobei bei Ausfall der elektromotorischen Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) die Betätigungseinrichtung (30) den Kolben (1) verstellt,
dadurch gekennzeichnet, dass die Druckregelung unter Verwendung eines Kennfelds erfolgt,
wobei die Steuer- und Regeleinrichtung (22) mittels mindestens eines ersten Sensors die Kolbenposition
und mittels eines zweitens Sensors den Strom ermittelt
und unter Verwendung des Kennfelds die Position des Kolbens (1) einstellt,
wobei das Kennfeld im Betrieb adaptiert wird.
Brake system,
having an actuating device (30) and a control and regulating device (22),
wherein the control and regulating device (22) controls an electromotive drive device (5c, 6, 7, 7a) on the basis of the movement and/or position of the actuating device (30),
wherein the electromotive drive device (5c, 6, 7, 7a) displaces a piston (1) of a piston-cylinder system via a non-hydraulic transmission device, so that a pressure is established in the working chamber (4′, 4a’, 4b’) of the cylinder,
wherein the working chamber (4′, 4a’, 4b’) is connected to a wheel brake (15, 17) via a pressure line (13),
the actuating device (30) displacing the piston (1) in the event of failure of the electric motor drive device (5c, 6, 7, 7a),
characterized in that the pressure control takes place using a characteristic map,
wherein the control and regulating device (22) measures the piston position by means of at least a first sensor
and by means of a second sensor the flow
and adjusts the position of the piston (1) using the characteristic map,
wherein the characteristic map is adapted during operation.
Système de freinage,
comportant un dispositif d’actionnement (30) et un dispositif de commande et de régulation (22),
dans lequel le dispositif de commande et de régulation (22) commande un dispositif d’entraînement électromoteur (5c, 6, 7, 7a) sur la base du mouvement et/ou de la position du dispositif d’actionnement (30),
dans lequel le dispositif d’entraînement électromoteur (5c, 6, 7, 7a) déplace un piston (1) d’un système piston-cylindre par l’intermédiaire d’un dispositif de transmission non hydraulique, de sorte qu’une pression est établie dans la chambre de travail (4′, 4a’, 4b’) du cylindre,
la chambre de travail (4′, 4a’, 4b’) étant reliée à un frein de roue (15, 17) par l’intermédiaire d’une conduite de pression (13),
le dispositif d’actionnement (30) déplace le piston (1) en cas de défaillance du dispositif d’entraînement du moteur électrique (5c, 6, 7, 7a),
caractérisé par le fait que le contrôle de la pression s’effectue à l’aide d’une carte caractéristique,
dans lequel le dispositif de commande et de régulation (22) mesure la position du piston au moyen d’au moins un premier capteur
et le débit au moyen d’un second capteur
et ajuste la position du piston (1) à l’aide de la carte caractéristique,
dans lequel la carte caractéristique est adaptée en cours de fonctionnement.
制动系统
具有执行装置(30)和控制与调节装置(22)、
其中,控制和调节装置(22)根据执行装置(30)的运动和/或位置控制电动驱动装置(5c、6、7、7a)、
其中,电动驱动装置(5c、6、7、7a)通过非液压传动装置使活塞-气缸系统的活塞(1)产生位移,从而在气缸的工作腔(4′、4a’、4b’)中产生压力、
其中,工作腔(4′、4a’、4b’)通过压力管路(13)与车轮制动器(15、17)相连、
在电机驱动装置(5c、6、7、7a)发生故障时,传动装置(30)使活塞(1)位移、
其特征在于,压力控制是通过特性图进行的、
其中,控制和调节装置 (22) 至少通过第一传感器测量活塞位置
并通过第二传感器测量流量
并利用特性图调整活塞 (1) 的位置、
其中,特性图在运行过程中进行调整。
E102DE2
This patent describes a braking system that uses an electric motor to control a piston, which then creates pressure to operate the brakes. The system adjusts the piston using a mechanical setup, not hydraulics, and this pressure is sent to the wheel brakes. If the electric motor fails, the system can still adjust the piston manually. Sensors monitor the piston’s position and the motor’s current, and a programmed map (called a “Kennfeld”) is used to ensure the right amount of pressure is applied. This map is continuously updated during use to keep the braking system working efficiently.
Bremsanlage,
eine Betätigungseinrichtung (30) und eine Steuer- und Regeleinrichtung (22) aufweisend,
wobei die Steuer- und Regeleinrichtung (22) anhand der Bewegung und/oder Position der Betätigungseinrichtung (30) eine elektromotorische Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) steuert,
wobei die elektromotorische Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) einen Kolben (1) eines Kolben-Zylinder-Systems über eine nicht-hydraulische Getriebevorrichtung verstellt, so dass sich im Arbeitsraum (4′, 4a’, 4b’) des Zylinders ein Druck einstellt,
wobei der Arbeitsraum (4′, 4a’, 4b’) über eine Druckleitung (13) mit einer Radbremse (15, 17) in Verbindung ist,
wobei bei Ausfall der elektromotorischen Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) die Betätigungseinrichtung (30) den Kolben (1) verstellt,
dadurch gekennzeichnet, dass die Druckregelung unter Verwendung eines Kennfelds erfolgt,
wobei die Steuer- und Regeleinrichtung (22) mittels mindestens eines ersten Sensors die Kolbenposition
und mittels eines zweitens Sensors den Strom ermittelt
und unter Verwendung des Kennfelds die Position des Kolbens (1) einstellt,
wobei das Kennfeld im Betrieb adaptiert wird.
Brake system,
having an actuating device (30) and a control and regulating device (22),
wherein the control and regulating device (22) controls an electromotive drive device (5c, 6, 7, 7a) on the basis of the movement and/or position of the actuating device (30),
wherein the electromotive drive device (5c, 6, 7, 7a) displaces a piston (1) of a piston-cylinder system via a non-hydraulic transmission device, so that a pressure is established in the working chamber (4′, 4a’, 4b’) of the cylinder,
wherein the working chamber (4′, 4a’, 4b’) is connected to a wheel brake (15, 17) via a pressure line (13),
the actuating device (30) displacing the piston (1) in the event of failure of the electric motor drive device (5c, 6, 7, 7a),
characterized in that the pressure control takes place using a characteristic map,
wherein the control and regulating device (22) measures the piston position by means of at least a first sensor
and by means of a second sensor the flow
and adjusts the position of the piston (1) using the characteristic map,
wherein the characteristic map is adapted during operation.
Système de freinage,
comportant un dispositif d’actionnement (30) et un dispositif de commande et de régulation (22),
dans lequel le dispositif de commande et de régulation (22) commande un dispositif d’entraînement électromoteur (5c, 6, 7, 7a) sur la base du mouvement et/ou de la position du dispositif d’actionnement (30),
dans lequel le dispositif d’entraînement électromoteur (5c, 6, 7, 7a) déplace un piston (1) d’un système piston-cylindre par l’intermédiaire d’un dispositif de transmission non hydraulique, de sorte qu’une pression est établie dans la chambre de travail (4′, 4a’, 4b’) du cylindre,
la chambre de travail (4′, 4a’, 4b’) étant reliée à un frein de roue (15, 17) par l’intermédiaire d’une conduite de pression (13),
le dispositif d’actionnement (30) déplace le piston (1) en cas de défaillance du dispositif d’entraînement du moteur électrique (5c, 6, 7, 7a),
caractérisé par le fait que le contrôle de la pression s’effectue à l’aide d’une carte caractéristique,
dans lequel le dispositif de commande et de régulation (22) mesure la position du piston au moyen d’au moins un premier capteur
et le débit au moyen d’un second capteur
et ajuste la position du piston (1) à l’aide de la carte caractéristique,
dans lequel la carte caractéristique est adaptée en cours de fonctionnement.
制动系统
具有执行装置(30)和控制与调节装置(22)、
其中,控制和调节装置(22)根据执行装置(30)的运动和/或位置控制电动驱动装置(5c、6、7、7a)、
其中,电动驱动装置(5c、6、7、7a)通过非液压传动装置使活塞-气缸系统的活塞(1)产生位移,从而在气缸的工作腔(4′、4a’、4b’)中产生压力、
其中,工作腔(4′、4a’、4b’)通过压力管路(13)与车轮制动器(15、17)相连、
在电机驱动装置(5c、6、7、7a)发生故障时,传动装置(30)使活塞(1)位移、
其特征在于,压力控制是通过特性图进行的、
其中,控制和调节装置 (22) 至少通过第一传感器测量活塞位置
并通过第二传感器测量流量
并利用特性图调整活塞 (1) 的位置、
其中,特性图在运行过程中进行调整。
E114EP –
This patent describes a braking system that uses an electric motor to control a piston, which then creates pressure to operate the brakes. The system adjusts the piston using a mechanical setup, not hydraulics, and this pressure is sent to the wheel brakes. If the electric motor fails, the system can still adjust the piston manually. Sensors monitor the piston’s position and the motor’s current, and a programmed map (called a “Kennfeld”) is used to ensure the right amount of pressure is applied. This map is continuously updated during use to keep the braking system working efficiently.
Bremsanlage,
eine Betätigungseinrichtung (30) und eine Steuer- und Regeleinrichtung (22) aufweisend,
wobei die Steuer- und Regeleinrichtung (22) anhand der Bewegung und/oder Position der Betätigungseinrichtung (30) eine elektromotorische Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) steuert,
wobei die elektromotorische Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) einen Kolben (1) eines Kolben-Zylinder-Systems über eine nicht-hydraulische Getriebevorrichtung verstellt, so dass sich im Arbeitsraum (4′, 4a’, 4b’) des Zylinders ein Druck einstellt,
wobei der Arbeitsraum (4′, 4a’, 4b’) über eine Druckleitung (13) mit einer Radbremse (15, 17) in Verbindung ist,
wobei bei Ausfall der elektromotorischen Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) die Betätigungseinrichtung (30) den Kolben (1) verstellt,
dadurch gekennzeichnet, dass die Druckregelung unter Verwendung eines Kennfelds erfolgt,
wobei die Steuer- und Regeleinrichtung (22) mittels mindestens eines ersten Sensors die Kolbenposition
und mittels eines zweitens Sensors den Strom ermittelt
und unter Verwendung des Kennfelds die Position des Kolbens (1) einstellt,
wobei das Kennfeld im Betrieb adaptiert wird.
Brake system,
having an actuating device (30) and a control and regulating device (22),
wherein the control and regulating device (22) controls an electromotive drive device (5c, 6, 7, 7a) on the basis of the movement and/or position of the actuating device (30),
wherein the electromotive drive device (5c, 6, 7, 7a) displaces a piston (1) of a piston-cylinder system via a non-hydraulic transmission device, so that a pressure is established in the working chamber (4′, 4a’, 4b’) of the cylinder,
wherein the working chamber (4′, 4a’, 4b’) is connected to a wheel brake (15, 17) via a pressure line (13),
the actuating device (30) displacing the piston (1) in the event of failure of the electric motor drive device (5c, 6, 7, 7a),
characterized in that the pressure control takes place using a characteristic map,
wherein the control and regulating device (22) measures the piston position by means of at least a first sensor
and by means of a second sensor the flow
and adjusts the position of the piston (1) using the characteristic map,
wherein the characteristic map is adapted during operation.
Système de freinage,
comportant un dispositif d’actionnement (30) et un dispositif de commande et de régulation (22),
dans lequel le dispositif de commande et de régulation (22) commande un dispositif d’entraînement électromoteur (5c, 6, 7, 7a) sur la base du mouvement et/ou de la position du dispositif d’actionnement (30),
dans lequel le dispositif d’entraînement électromoteur (5c, 6, 7, 7a) déplace un piston (1) d’un système piston-cylindre par l’intermédiaire d’un dispositif de transmission non hydraulique, de sorte qu’une pression est établie dans la chambre de travail (4′, 4a’, 4b’) du cylindre,
la chambre de travail (4′, 4a’, 4b’) étant reliée à un frein de roue (15, 17) par l’intermédiaire d’une conduite de pression (13),
le dispositif d’actionnement (30) déplace le piston (1) en cas de défaillance du dispositif d’entraînement du moteur électrique (5c, 6, 7, 7a),
caractérisé par le fait que le contrôle de la pression s’effectue à l’aide d’une carte caractéristique,
dans lequel le dispositif de commande et de régulation (22) mesure la position du piston au moyen d’au moins un premier capteur
et le débit au moyen d’un second capteur
et ajuste la position du piston (1) à l’aide de la carte caractéristique,
dans lequel la carte caractéristique est adaptée en cours de fonctionnement.
制动系统
具有执行装置(30)和控制与调节装置(22)、
其中,控制和调节装置(22)根据执行装置(30)的运动和/或位置控制电动驱动装置(5c、6、7、7a)、
其中,电动驱动装置(5c、6、7、7a)通过非液压传动装置使活塞-气缸系统的活塞(1)产生位移,从而在气缸的工作腔(4′、4a’、4b’)中产生压力、
其中,工作腔(4′、4a’、4b’)通过压力管路(13)与车轮制动器(15、17)相连、
在电机驱动装置(5c、6、7、7a)发生故障时,传动装置(30)使活塞(1)位移、
其特征在于,压力控制是通过特性图进行的、
其中,控制和调节装置 (22) 至少通过第一传感器测量活塞位置
并通过第二传感器测量流量
并利用特性图调整活塞 (1) 的位置、
其中,特性图在运行过程中进行调整。
E132DE –
This patent describes a braking system that uses an electric motor to control a piston, which then creates pressure to operate the brakes. The system adjusts the piston using a mechanical setup, not hydraulics, and this pressure is sent to the wheel brakes. If the electric motor fails, the system can still adjust the piston manually. Sensors monitor the piston’s position and the motor’s current, and a programmed map (called a “Kennfeld”) is used to ensure the right amount of pressure is applied. This map is continuously updated during use to keep the braking system working efficiently.
Bremsanlage,
eine Betätigungseinrichtung (30) und eine Steuer- und Regeleinrichtung (22) aufweisend,
wobei die Steuer- und Regeleinrichtung (22) anhand der Bewegung und/oder Position der Betätigungseinrichtung (30) eine elektromotorische Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) steuert,
wobei die elektromotorische Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) einen Kolben (1) eines Kolben-Zylinder-Systems über eine nicht-hydraulische Getriebevorrichtung verstellt, so dass sich im Arbeitsraum (4′, 4a’, 4b’) des Zylinders ein Druck einstellt,
wobei der Arbeitsraum (4′, 4a’, 4b’) über eine Druckleitung (13) mit einer Radbremse (15, 17) in Verbindung ist,
wobei bei Ausfall der elektromotorischen Antriebsvorrichtung (5c, 6, 7, 7a) die Betätigungseinrichtung (30) den Kolben (1) verstellt,
dadurch gekennzeichnet, dass die Druckregelung unter Verwendung eines Kennfelds erfolgt,
wobei die Steuer- und Regeleinrichtung (22) mittels mindestens eines ersten Sensors die Kolbenposition
und mittels eines zweitens Sensors den Strom ermittelt
und unter Verwendung des Kennfelds die Position des Kolbens (1) einstellt,
wobei das Kennfeld im Betrieb adaptiert wird.
Brake system,
having an actuating device (30) and a control and regulating device (22),
wherein the control and regulating device (22) controls an electromotive drive device (5c, 6, 7, 7a) on the basis of the movement and/or position of the actuating device (30),
wherein the electromotive drive device (5c, 6, 7, 7a) displaces a piston (1) of a piston-cylinder system via a non-hydraulic transmission device, so that a pressure is established in the working chamber (4′, 4a’, 4b’) of the cylinder,
wherein the working chamber (4′, 4a’, 4b’) is connected to a wheel brake (15, 17) via a pressure line (13),
the actuating device (30) displacing the piston (1) in the event of failure of the electric motor drive device (5c, 6, 7, 7a),
characterized in that the pressure control takes place using a characteristic map,
wherein the control and regulating device (22) measures the piston position by means of at least a first sensor
and by means of a second sensor the flow
and adjusts the position of the piston (1) using the characteristic map,
wherein the characteristic map is adapted during operation.
Système de freinage,
comportant un dispositif d’actionnement (30) et un dispositif de commande et de régulation (22),
dans lequel le dispositif de commande et de régulation (22) commande un dispositif d’entraînement électromoteur (5c, 6, 7, 7a) sur la base du mouvement et/ou de la position du dispositif d’actionnement (30),
dans lequel le dispositif d’entraînement électromoteur (5c, 6, 7, 7a) déplace un piston (1) d’un système piston-cylindre par l’intermédiaire d’un dispositif de transmission non hydraulique, de sorte qu’une pression est établie dans la chambre de travail (4′, 4a’, 4b’) du cylindre,
la chambre de travail (4′, 4a’, 4b’) étant reliée à un frein de roue (15, 17) par l’intermédiaire d’une conduite de pression (13),
le dispositif d’actionnement (30) déplace le piston (1) en cas de défaillance du dispositif d’entraînement du moteur électrique (5c, 6, 7, 7a),
caractérisé par le fait que le contrôle de la pression s’effectue à l’aide d’une carte caractéristique,
dans lequel le dispositif de commande et de régulation (22) mesure la position du piston au moyen d’au moins un premier capteur
et le débit au moyen d’un second capteur
et ajuste la position du piston (1) à l’aide de la carte caractéristique,
dans lequel la carte caractéristique est adaptée en cours de fonctionnement.
制动系统
具有执行装置(30)和控制与调节装置(22)、
其中,控制和调节装置(22)根据执行装置(30)的运动和/或位置控制电动驱动装置(5c、6、7、7a)、
其中,电动驱动装置(5c、6、7、7a)通过非液压传动装置使活塞-气缸系统的活塞(1)产生位移,从而在气缸的工作腔(4′、4a’、4b’)中产生压力、
其中,工作腔(4′、4a’、4b’)通过压力管路(13)与车轮制动器(15、17)相连、
在电机驱动装置(5c、6、7、7a)发生故障时,传动装置(30)使活塞(1)位移、
其特征在于,压力控制是通过特性图进行的、
其中,控制和调节装置 (22) 至少通过第一传感器测量活塞位置
并通过第二传感器测量流量
并利用特性图调整活塞 (1) 的位置、
其中,特性图在运行过程中进行调整。