Electro-Hydraulic Braking Systems

IPGATE’s unique patent portfolio for electro-hydraulic braking systems has been continuously evolving since 2005 and combines the system basics with new developments geared towards disruptive technologies like electro-mobility and automated driving. The 1-Box Integrated Braking System IBS can without doubt be described as the future. In all areas of performance concerning modern braking systems, IBS systems meet or exceed the level of established systems like ABS or ESP. Innovative electromechanical brake boosters (e-BKV) and 2-Box systems (e-BKV in combination with a standard ESP unit) are also important elements of the patent portfolio.

Patents

  • WO2019086502A1

    Fail-safe design of the master cylinder with redundant seals

  • WO2018233854A1

    Basic patent for the innovative X-Boost brake booster system that will be used in conjunction with the ESC unit as a 2-box braking system

  • WO2019002475A1

    Modular unit system with actuation unit on the splashboard and 1 or 2 pressure supply units for the brake booster and regulation -> Used for vehicles that need to have extremely low noise levels (e.g. electric cars) or if there is a requirement for extremely short overall length

  • WO2018011021A1

    Diagnostic method with piston-cylinder unit to detect leakages

  • WO2017162593A1

    Device implemented in X-Boost braking system

  • WO2017162593A1

    Basic patent for a future actuation unit with a parallel pressure supply device (used in X-Boost and basis for future braking systems)

  • WO2016146224A1

    Special valve assembly and hydraulic line to the power supply and wheel brake. A method for regulating the pressure

  • WO2016146223A2

    MUX 2.0. pressure control including further development of the 2006 MUX version with 2 fundamental major characteristics: Use of valves that open independently according to pressure level, pressure control with one or more than one outlet valve, thereby reducing the high requirements to the motor and enabling the use of standard ECU motors that are not highly dynamic (e.g. DAG motor)

  • WO2016146222A2

    Innovative braking system with floating piston-master brake cylinder unit with a new type of MUX control (MUX 2.0)

  • WO2016150746A1

    Actuation device of vertical design for a motor vehicle brake

Electro-Hydraulic Braking Systems

IPGATE‘s einzigartiges Patentportfolio für elektrohydraulische Bremssysteme basiert auf kontinuierlichen Entwicklungen seit 2005 und bietet System-Grundlagen sowie Neuentwicklungen ausgerichtet auf disruptive Technologien wie E-Mobilität und Automatisiertes Fahren. Das Integrierte 1-Box Bremssystem IBS darf ohne Zögern als Zukunft des Bremsens bezeichnet werden. In allen relevanten Leistungsbereichen, die an moderne Bremssysteme gestellt werden, erreicht oder übertrifft das IBS bereits etablierte Systeme wie ABS oder ESP. Innovative elektromechanische Bremskraftverstärker (e-BKV) und 2-Box-Systeme (e-BKV in Kombination mit einer Standard ESP-Einheit) sind ebenso ein wichtiger Bestandteil des Patentportfolios.

Patents

  • WO2019086502A1

    Fehlersichere Gestatltung des Hauptbremszylinders mit redundanten Dichtungen

  • WO2018233854A1

    Grundlagenpatent des neuartigen X-Boost-Bremskraftverstärkersystems, dass in Zusammenhang mit ESP-Einheit als 2-Box-Bremssytem eingesetzt wird

  • WO2019002475A1

    Modularbaukasten für aufgelöstes System mit Betätigungseinheit an Spritzwand und 1 oder 2 Druckversorgungseinheiten für die Bremskraftverstärkung und Regelung -> Anwendung für Fahrzeug mit sehr geringem Geräuschanforderungen (z.B. reine E-Fahrzeuge) oder Anforderungen an sehr kurze Baulänge

  • WO2018011021A1

    Diagnoseverfahren mit Kolben-Zylindereinheit zur Erkennung von Undichtigkeiten (Nutzung Strom, Kolbenposition)

  • WO2017162593A1

    Bauform realisiert im X-Boost Bremssystem

  • WO2017162593A1

    Grundlagenpatent der zukünftigen Bauform mit paraller Druckversorgung und Betätigungseinheit (eingesetzt in X-Boost und Basis für zukünftige Bremssysteme)

  • WO2016146224A1

    Spezielle Ventilanordung und hydraulische Verbindung zur Durckversorgung und Radbremse und Verfahren zur Druckregelung

  • WO2016146223A2

    MUX 2.0. Druckregelung mit Weiterentwicklung des in 2006 eingeführten MUX-Verfahrens mit 2 wesentlichen Merkmalen: Einsatz von Ventilen, die sich über Druck selbstständig öffnen, Druckregelung mit einem oder mehreren Auslassventilen zur Entlastung der Dynamikanforderungen an den Elektromotor, ermöglicht Einsatz von Standard ECU-Motoren ohne extrem hohe Dynamik (z.B. DAG-Motor)

  • WO2016146222A2

    Innovatives Bremssystem mit Schwimmkolbenausführung und neuartigem MUX 2.0. Druckregelverfahren

  • WO2016150746A1

    Baueinheit für senkrechte Anordungung der Druckversorgung zur Betätigungseinheit

Go to Top