Electro-Hydraulic Braking Systems

IPGATE’s unique patent portfolio for electro-hydraulic braking systems has been continuously evolving since 2005 and combines the system basics with new developments geared towards disruptive technologies like electro-mobility and automated driving. The 1-Box Integrated Braking System IBS can without doubt be described as the future. In all areas of performance concerning modern braking systems, IBS systems meet or exceed the level of established systems like ABS or ESP. Innovative electromechanical brake boosters (e-BKV) and 2-Box systems (e-BKV in combination with a standard ESP unit) are also important elements of the patent portfolio.

Patents

  • US10059321B2

    Diagnostic method which can be used in the X-Boost braking system

  • US10059321B2

    Diagnostic method for detecting failures in electrohydraulic braking systems, in particular incipient failures. Critical leaks, for example in the connection valves in a braking circuit failure, are tested for and diagnosed whilst vehicle is not moving or parked. Can be used with all electrohydraulic braking systems with high safety requirements

  • WO2016023995A1

    Braking system in parallel design with power supply and master cylinder without separation valve. Double stroke piston used for continuous support using master cylinder and pab valve, that connects the double piston with the storage reservoir

  • EP3145771B1

    Braking system in parallel design with power supply and master cylinder. Master cylinder without separation valve. Double stroke piston used for continuous support

  • US10112592B2

    Braking system in serial design with double stroke piston. Double stroke pistons are hydraulically connected with smarter solenoid valves between chambers

  • DE102011017436A1

    Sensor module as a part of the HCU/ECU unit in terms of cost optimisation

  • US20120198959A1

    Procedure for a haptic feedback operation of the brake pedal, in order to communicate changing operational conditions (e.g. ABS, Fading) to the driver

  • US9878697B2

    Diagnostic method to check for weakness in a braking system, in particular the solanoid valve and pedal travel of a Brake-by-Wire braking system, comprising an auxiliary piston and travel simulator unit

  • US9878697B2

    Basic patent for the serial assembly of an integrated braking system with an auxiliary piston system with a hydraulically connected travel simulator, implemented in the development of the X-Boost system

  • US9878697B2

    Basic patent for the serial assembly of an integrated braking system with an auxiliary piston system and MUX/PPC, known as IBS1-MUX

Electro-Hydraulic Braking Systems

IPGATE‘s einzigartiges Patentportfolio für elektrohydraulische Bremssysteme basiert auf kontinuierlichen Entwicklungen seit 2005 und bietet System-Grundlagen sowie Neuentwicklungen ausgerichtet auf disruptive Technologien wie E-Mobilität und Automatisiertes Fahren. Das Integrierte 1-Box Bremssystem IBS darf ohne Zögern als Zukunft des Bremsens bezeichnet werden. In allen relevanten Leistungsbereichen, die an moderne Bremssysteme gestellt werden, erreicht oder übertrifft das IBS bereits etablierte Systeme wie ABS oder ESP. Innovative elektromechanische Bremskraftverstärker (e-BKV) und 2-Box-Systeme (e-BKV in Kombination mit einer Standard ESP-Einheit) sind ebenso ein wichtiger Bestandteil des Patentportfolios.

Patents

  • US10059321B2

    Diagonseverfahren eingesetzt im X-Boost-Bremssystem

  • US10059321B2

    Grundlagendiagnoseverfahren für fehleranfällige elektrohydraulische Bremssysteme mit insbesondere schlafenden Fehlern. Kritische Leckagen, z.B. kritische Verbindungsventile bei Bremkreisausfall werden im Stillstand beim Parken oder nach einer Bremsung getestet und diagnostiziert (Einsetzbar für alle elektrohydraulischen Bremssysteme mit hohen Sicherheitsanforderungen)

  • WO2016023995A1

    Bremssystem in paralleler Anordnung Druckversorgung und Hauptbremszylinder. Hauptbremszylinder ohne Trennventile. Doppelhubkolben eingesetzt für kontinuierliches Fördern mit Nutzung Hauptbremszylinder und Einsatz pab-Ventil, das DHK mit Vorratsbehälter verbindet

  • EP3145771B1

    Bremssystem in paralleler Anordnung Druckversorgung und Hauptbremszylinder. Hauptbremszylinder ohne Trennventile. Doppelhubkolben eingesetzt für kontinuierliches Fördern

  • US10112592B2

    Bremssystem in serieller Bauart mit Doppelhubkolben. Einsatz Doppelhubkolben mit smarter Ventilsschaltung mit hydraulischer Verbindung zwischen Kammern

  • DE102011017436A1

    Sensormodul als Bestandteil der HCU/ECU-Baueinheit im Sinne der Kostenoptimierung

  • US20120198959A1

    Verfahren zur Einstellung einer haptischen Rückwirkung auf das Bremspedal, um Fahrer veränderte Betriebszustände (z.B. ABS, Fading) mitzuteilen

  • US9878697B2

    Diagnoseverfahren zur Überprüfung der Dichtheit von Bremssystemen, insbesondere der Schaltventile und Wegsimulatoreinheit eines Brake-by-Wire Bremssystems, bestehend aus Druckkolben/Hilfskolben und Wegsimulatoreinheit

  • US9878697B2

    Grundlagenpatent des seriellen Aufbaus eines integrierten Bremssystem mit Hilfkolbensystem und MUX/PPC-Druckregelung, bekannt als IBS1-MUX

  • US9878697B2

    Grundlagenpatent des seriellen Aufbaus eines integrierten Bremssystem mit Hilfkolbensystem und MUX/PPC-Druckregelung, bekannt als IBS1-MUX

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